1.mai med valgkampstart

De tre fylkene Buskerud, Telemark og Vestfold var samlet på Kongsberg 1. og 2. mai til en rekordtidlig valgkampstart. Hele 17 lokallag var samlet til den første nettverkssamlingen i regi av Venstre, hvor valgkamparbeidet fram mot september 2011 var hovedfokuset.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Fra v.: Knut Walbækken (Tønsberg), Per Martin Berg (Sande), Aina Dahl (fylkestinget), Elin M. Tveter (Stokke), Kåre Pettersen (fylkestinget), Else-Grethe Larsen (Andebu), Atle Arntsen (Horten) og Karin S. Frøyd (Larvik). Suzy Haugan (Tønsberg) deltok også begge dagene.

Foto: Kåre Pettersen

Det var en engasjert gjeng som fikk arbeide med praktiske oppgaver samt innblikk i noen av Venstres organisasjon, mediearbeid og planer for valgkampen 2011. Fra Venstres hovedorganisasjon ledet kontorsjef Morten Hagen det hele, med god hjep av informasjonssjef Steinar Haugsvær samt nestleder Ola Elvestuen.

Runolv Stegane, varaordfører i både Buskerud og Sigdal, delte av sine erfaringer med det å bygge opp et lokallag og hvordan sette dagsorden.

For de aller fleste var det noe spesielt med politisk arbeid på 1. mai. Det ble derfor symbolsk viktig da møtet satte gründere og vilkårene for nyetablerere på dagsorden; en svært viktig ressurs for framtidas næringsliv og arbeidsplasser.

Vestfold var godt representert med ni inspirerte deltakere fra seks ulike lokallag samt fylkestingsgruppen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**