Referat fra medlemsmøte i Gran Venstre

Referatet fra medlemsmøte i Gran Venstre, den 26. april.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Medlemsmøtet fant sted på Rådhuset, møterom Brandbukampen kl 1900, jfr. innkalling av 15.04.2010. Følgende var til stede:

· Hanne Magnussen
· Even Raassum
· Grete Singstad Paulsen
· Ketil Schjerverud
· Ane Møller Gabrielsen
· Knut Viset

Dessuten møtte Ylva Østerstrøm som observatør.

Tema for møtet var forberedelser til kommunevalget i 2011.

Møtet ble ledet av Hanne Magnussen som ønsket alle velkommen. Innledningsvis hadde hun med en hilsen fra Mikkel Dobloug, 1. nestleder i Oppland Venstre, som beklaget at han dessverre var forhindret fra å være til stede.

Etter en kort presentasjon av møtedeltakerne, orienterte Hanne om Venstres hovedsatsingsområder i kommende periode, og hvordan styret i Gran Venstre har fulgt opp disse.

Videre orienterte Hanne om status medlemstall, og at det var viktig at alle medlemmene betalte kontingenten for å kunne ha stemmerett i tilknytning til nominasjonsmøtet. På det siste årsmøtet ble styret valgt som nominasjons- og programnemnd. Nominasjonsmøtet planlegges avholdt i tilknytning til årsmøtet i desember. Målsettingen er at valgkampen starter på nyåret i 2011.

Når det gjelder nominasjonsprosessen i forhold til kommunevalglisten, så har styret begynt arbeidet med å finne kandidater. Styret har fastsatt en målsetting om å stille med 27 kandidater på valglisten — tilsvarende antall kommunestyrerepresentanter. Styret ber om bistand fra medlemmene mht å komme med forslag på kandidater.

Når det gjelder arbeidet med programmet, har styret planlagt å invitere alle medlemmene + aktuelle kandidater på valglisten til en samling i september (idédugnad).

Styret oppfordrer alle medlemmene til å følge med på aktivitetsplanen på hjemmesiden til Gran Venstre (øverst i venstre hjørne) — www.venstre.no/oppland/gran.

Avslutningsvis tok Even Raassum opp en sak om kommunens skogsforvaltning og bevaring av det biologiske artsmangfoldet. Det var enighet om at styret ville følge opp denne saken med spørsmål til ordføreren.

Knut Viset
referent