Spør om justering av arealgrensene for hytter

Venstres Einar Vandvik(bildet) lurer på hvor langt kommunen er kommet i justering av nye arealgrenser for hytter i kommunen. Han tar opp saken i et spørsmål til leder i Plan- og utviklingskomiteen, Alf Magnar Reberg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Einar Vandvik

Foto: Levanger kommune

-Totalt byggearel for hytter i Vulusjøområdet er oppgitt til 80 m2 inklusiv uthus. I forbindelse med en delegasjonssak i fjor høst ble det opplyst fra administrasjonen at en arbeidet med justering av arealgrensene og at en ville legge fram en sak om dette for PUK, sier Vandvik. I løpet av vinteren har han blitt kontaktet av hytteeiere som opplyser at Frol bygealmenning og Statsalmenningen har ulike holdninger til arealgrensen. Bygdealmenningen viser til kommunale vedtak om maksimalgrense på 80 m2 (uthus maks 12 m2) mens Statsalmenningen aksepterer 100 m2 inklusiv uthus på 20 m2.

Spørsmål: Hvor langt er administrasjonen kommet med evt nye arealgrenser for hytter i kommunen? Vil kommunen informere grunneierne om planarbeidet slik at en får lik behandling fram til nye arealgrenser foreligger?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**