Trine Skei Grande ny leder i Venstre

Et enstemmig landsmøte valgte Trine Skei Grande som ny leder i Venstre. Landsmøtet ønsket Trine velkommen med overdøvende applaus. Helge Solum Larsen ble deretter enstemmig valgt til ny 1. nestleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Helge Solum Larsen

May Britt Vihovde fra Haugesund har vært leder av valgkomiteen og la fram komiteens innstilling på landsmøtet, en innstilling som ble enstemmig bifalt uten motkandidater. Dermed ble også Iselin Nybø fra Stavanger valgt inn som direktevalgt medlem i landsstyret. Rogaland er dermed svært godt representert i den nye ledelsen i Venstre.

Iselin Nybø

Venstres landsmøte har så langt vært preget av optimisme og realisme. Den generelle politiske debatten fredag hadde 45 ulike deltakere, der Rogaland Venstres representanter markerte seg med innlegg om skole og tillitsreform i det offentlige. Landsmøtet gav også sin tilslutning til at Rogaland Venstres uttalelsesforslag om de samme politikkområdene skal behandles på landsmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**