Enstemmig HU stilte seg bak reguleringsplan for Klingra / Serkholmen

Et samlet HU for plan, miljø og tekniske tjenester stilte seg bak Dagfinn Pedersens reguleringsplan for Klingra / Serkholmen under kveldens sluttbehandling i hovedutvalget. Dermed oversendes saken til bystyret for endelig behandling i mai møtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Odd Bjørn Sundsdal (Krf.) og de øvrige medlemmene i Hovedutvalget var positive til planene ved Vrangsund.

Foto: Jan Einar Henriksen

Vedtaket lød: Reguleringsplan for Klingra/Vrangsund godkjennes i henhold til bestemmelsene i Plan- og bygningslovens § 27-2 ( PBL -85 ), med endringer slik det framgår av saksframleggets vurderinger.

I sak 157/08 ga hovedutvalget aksept for at det komme igangsettes planlegging av båthavn og nye fritidshytter på Klingra, Gjernes. Planen lå ute til offentlig ettersyn i perioden 01.07.09 til 30.08.09. Det planlegges båthavn med 100 båtplasser, 20 nye fritidshytter, friområder og diverse spesialområder. Det er fremmet innsigelse til planforslaget fra Fylkesmannens miljøvernavdeling, Aust-Agder fylkeskommune og fra Statens vegvesen. Innsigelsene er nå trukket. Planen ble dermed sluttbehandlet og det med enstemmig positivt vedtak.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**