Venstres Suzy Haugan reaksjon etter kulturhus stopp

Suzy Haugan og resten Tønsberg Venstre er skuffet over bystyret vedtak om ikke å ville bygge kulturhus i Tønsberg

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Tønsberg kommune har satt seg som mål å være kommunen “der fremtiden skapes”. Da syntes jeg man må tørre å satse på å skape en fremtid, tørre å forme Tønsberg til det optimale. Ikke bare håpe på at det kanskje blir bra i fremtiden. Fra før av har vi “kulturhuset Oseberg” — et halvveis kulturhus vil jeg påstå, uten særlig bredde eller synlighet. Nå får vi da altså et halvveis kulturhus til. I en by man så gjerne vil skal bli et kultursentrum i Vestfold. Det kommer aldri til å skje om man ikke prøver engang! Noen ganger må man bruke penger for å skape penger. Se operahuset i Oslo. Hvor mye prat var det ikke om hvor dyrt det kom til å bli, hvor unødvendig det var. Nå er operahuset en perle i Oslo som folk valfarter til for å oppleve. Støperiet kunne ha blitt en perle — en stolthet for oss i Tønsberg også. Jeg foreslår at man enten endrer Tønsberg kommunes visjon til “- Der en eller annen fremtid kommer”, eller tør å gjøre noen modige og spennende grep med bybildet vårt!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**