Privat utbygging av nytt boligfelt i Oterlia II

Rådmannen anbefaler at det utlyses tilbud om utbygging av Randvik Vest i privat regi. Rådmannen innstiller overfor formannskapet at han gis fullmakt til å lyse ut Randvik vest for privat utbygging. Utlysning utføres ved utarbeidelse av tilbudsgrunnlag basert på kriterier for tildeling. Tilbud lyses ut i henhold til lov om offentlige anskaffelser.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Stian Lund og Venstre ivrer for nye nyggeklare tomter i hele kommunen

Foto: Jan Einar Henriksen

I saksforarbeidene har rådmannen lagt til grunn følgende vurderinger
Privat utbygging av feltet vil gi en mer aggressiv markedsføring av boliger/boligtomter enn kommunen. En utbyggingsavtale er avgjørende for at utbygging i privat regi skal bli en suksess for kommunen. Her bør også legges vekt på følger for kommunal drift av tekniske anlegg ved vurdering av overtakelse. Det bør legges til grunn i avtalen at selvbyggertomter tilbys. Trinnvis utbygging er komplisert grunnet avløpssituasjonen i feltet. Tilknytning av spillvann for feltet skal foretas mot eksisterende avløpspumpestasjon i enden av Oterlia.

Planens utforming tilsier at deler av feltet bygges ut ved kommersielt foretak ved at store deler av boligene i feltet er planlagt som leiligheter.

Utlysning av feltet til privat utbygger tilsier at kommunen kan omgå kostnader til prosjektering og øvrig planlegging av felles infrastruktur.

Tomtepriser i feltet vil kunne avvike fra typiske selvkosttomter som kommunen tilbyr ellers i kommunen.

Bli medlem i Risør Venstre og delta i det politiske arbeidet med det du mener er viktig for Risørs fremtid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**