Ny og moderne webside for Risør kommune

Risør Venstre ønsker at Risør kommune snarest mulig skal få en ny og moderne webside med god brukertilgang med passord slik at ansatte og politikere enkelt kan finne nødvendige saksinformasjon. Samtidig må hjemmesiden sikre næringsliv, offentlige etater og alle øvrige brukerne enkel tilgang til informasjon, arkiv, politiske saker, søknadsskjema osv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Steinar Gundersen (V) leder IKT utvalget.

Høsten 2007 pekte Risør Venstre på behov for en ny og moderne webside som basis for en målrettet IKT løsning.

Sammen med de øvrige borgerlige partiene fremmet Risør Venstre under budsjettbehandlingen i 2007 forslaget som lød: “Det etableres en moderne web side for Risør kommune. Midler tas innenfor vedtatt budsjettramme”. Forslaget ble desverre trukket under bystyrets behandling.

Risør Venstre mener dagens økte bruk av data internt i kommunale drift, nettbaserte turnus behandling, innføring av data også for politikerne og generell tilgang til befolkningen igjen krever en moderne web side for Risør kommune. Samtidig er IKT utvalgets arbeid for å få til en god løsning for politikerne en annen og viktig side av en moderne webside løsning for Risør kommune.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**