100 år med allmenn stemmerett for kvinner!

I 2010 er det 100 års jubileum siden kvinner fikk allmenn stemmerett ved kommunestyrevalg, og fremdeles er det desverre langt igjen til kvinner og menn er likt representert i kommunestyret og i øvrige kommunale maktposisjoner. Risør Venstre har startet nominasjonsforberedelsene til kommune- og fylkestingsvalget i 2011 og søker kvinner i alle aldre som vil delta i politisk arbeid i Risør.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Anlaug Stenersen (V) er kasserer i Risør Venstre og med i nominasjonskomiteen

Noe for deg?
Risør Venstre vil frem mot nominasjonsmøtet i november 2010 jobbe aktivt for å rekruttere nye medlemmer av begge kjønn med ulik alder, kompetanse og bosted. Ved siste kommunevalg fikk Risør Venstre 472 stemmer og fikk med 13,8 % av stemmene fire representanter i bystyret.

Dag Jørgen Hveem (V) er med i nominasjonskomiteen

Foto: Jan Einar Henriksen

En viktig del av Venstres arbeid fremover vli være sikre en god kjønnsfordeling på valglistene og samtidig også gjøre viktige grep som sikre kvinner og menn lik representasjon i bystyret og øvrige kommunale styrer og utvalg i neste periode.

Willy Thorsen (V) er med i nominasjonskomiteen

Bli med
Venstre er Norges sosialliberale parti, og vår politikk kombinerer personlig frihet med ansvar for fellesskapet og hverandre. Risør Venstres lokale program for valgperioden 2007-2011 finner du i menyen til venstre på vår hjemmeside www.risor.www.venstre.no. Venstres prinsipp program finner du på www.venstre.no hvor du også vil finne annen nyttig info om Venstre.

Maria Aspesæter (V) er med i nominasjonskomiteen

Foto: Jan Einar Henriksen

Betyr tema som lokaldemokrati, miljø, personvern, samferdsel, skole, småbedrifter, sosialt ansvar, integrering, internasjonalisering, næring, kultur og barns oppvekstvilkår noe for deg, og lurer du på hvordan vi kan forbedre oss på de ulike punktene. Ja da ber vi deg bli medlem i Risør Venstre og sammen med vårt team av dyktige politikere delta i det viktige politiske arbeidet for Risør.

Stian Lund (V) er medlem i nominasjonskomiteen

Foto: Jan Einar Henriksen

Meld deg inn her, eller ta kontakt med en av våre politikere direkte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**