Stopp Datalagringsdirektivet!

Guri Melby (V) har sammen med Merethe Baustad Ranum (H) har tatt initiativ til å starte en lokal gruppe av organisasjonen Stopp Datalagringsdirektivet. – Dette er et oppstartsmøte for å få igang en undergruppe av organisasjonen Stopp Datalagringsdirektivet i Trondheim. Møtet er åpent for alle som er interesserte i saken, enten om du vil lære mer om datalagringsdirektivet eller om du ønsker å bli med! sier Melby.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Guri Melby

Foto: Cathrine D. Hagen

Stopp Datalagringsdirektivet (Stopp DLD) er en tverrpolitisk uavhengig kampanjeorganisasjon som har som formål å spre informasjon om datalagringsdirektivets negative konsekvenser for personvernet, og hindre at direktivet blir tatt inn i norsk lov.
– Dette er en sak vi i Venstre har kjempet mot lenge, og for oss er det svært viktig å få i gang slike tverrpolitiske initiativ for å få mest mulig gjennomslag for saken. Jeg håper derfor alle som er opptatt av personvern kommer på stiftelselsmøtet og engasjerer seg i det videre arbeidet! sier Melby.

Invitasjon til stiftelsesmøte — Stopp DLD Trondheim
Onsdag 7. april kl 1900 i bystyresalen på Rådhuset i Trondheim

Initiativtagerne til møtet er Guri Melby fra Venstre og Merethe Baustad Ranum fra Høyre. Møtet er åpent for alle. Formålet med møtet er å stifte et lokallag av foreningen Stopp Datalagringsdirektivet (Stopp DLD).

Stopp DLD

Det er en tverrpolitisk uavhengig kampanjeorganisasjon som har som formål å spre informasjon om datalagringsdirektivets negative konsekvenser for personvernet, og hindre at direktivet blir tatt inn i norsk lov. Bak organisasjonen finnes en rekke enkeltpersoner med bakgrunn i ulike miljøer som enes om en motstand mot innføringen av Datalagringsdirektivet i Norge. Stopp DLD Trondheim er en lokal gruppe som ligger inn under denne organisasjonen. Mer informasjon om organisasjonen finner du her.
Stiftelsesmøte vil konstituere seg selv og velge styre.

Registrerte medlemmer lokalt eller nasjonalt har stemmerett på møtet den 7. April. Du kan registrere deg her.

Det vil også bli anledning til å registrere seg på stiftelsesmøtet.

Tentativ møteplan:

1900 — 1915 Åpning og presentasjon ved Guri Melby (V) og Merethe Baustad Ranum (H)
1915 — 1945 Foredrag av leder av Stopp DLD, Lars-Henrik Paarup Michelsen
1945 — 2000 Appeller