Det nytter å stå på!

Koalisjonens forslag om å etablere fortau mellom Hope skole og Karolina møtte motbør da de første gang fremmet saken i budsjettbehandlingen høsten 2007. Det samme gjentok seg under budsjettbehandlingen i 2008, men nå er arbeidet godt i gang og det er all grunn til å gratulere Høyre, Krf., Frp og Venstre med god politisk innsats for å sikre beboerne på Hope en sikker adkomst mellom boligområde og skole!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Grønt lys for vekst på Hope er viktig for Risør Venstre

Foto: Jan Einar Henriksen

De som ferdes langs vegen mellom Hope skole og Karolina registrerer at det er stor aktivitet med mange gravemaskiner og det er til og med etablert lyskryss.

Med grønt lys for utbygging av fortau viser koalisjonspartnerne at de ikke lar seg stoppe av at vegstrekningen i utgangspunktet er en fylkesveg. De tar ansvar og satser penger for å få prosjektet gjennomført og sikrer dermed alle beboerne en sikker veg mellom de nye boligområdene ved Karolina og Hope skole og aktivitetssenter.

Risør Venstre håper for sin del at investering i sikker veg og tilgjengelige nye boligfelt vil være med på å sikre økt bosetting i området og derigjennom være med på å sikre Hope skole tilgang på elever også i fremtiden.

Utvidelse av anlegg på Lindgrov og utbedring av vegen mellom Krabbesund og Åkvåg er også distriktspolitikk i god Venstre tradisjon.

Bli medlem i Risør venstre her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**