Rebekka Borsch ny fylkesleder

Rebekka Borsch fra Røyken ble enstemmig valgt til ny leder under Buskerud Venstres veldig godt besøkte årsmøte i Vikersund 13. mars. Med seg får hun et styre av både nye og gamle medlemmer. Erik Hørlück Berg fra Modum ble valgt til ny organisatorisk nestleder, mens fylkesvaraordfører Runolv Stegane fra Sigdal fortsetter som politisk nestleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Ny fylkesleder i Buskerud Venstre: Rebekka Borsch

Foto: privat

– Buskerud Venstre har mange utfordringer foran seg. Vi skal bygge organisasjonen fram mot kommunestyre- og fylkestingsvalget i 2011, sier Borsch. Som politiske hjertesaker trekker hun fram skole og utdanning i fylket og ikke minst kampen mot klimaendringene. – Buskerud må bli et foregangsfylke i klimasaken, sier Borsch (se også politisk uttalelse fra årsmøtet).

Ny organisatorisk nestleder: Erik Hørlück Berg

Foto: Asgeir Osnes

Rebekka Borsch (33), som overtar etter Geir Stave (Hurum), er leder i Røyken Venstre, kommer fra Tyskland og jobber til daglig i Klima- og forurensingsdirektoratet. – Det er en stor ære å bli valgt til leder, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med alle lokallagene våre.

Dette er det nye styret i Buskerud Venstre:

Leder: Rebekka Borsch, Røyken
Pol. nestleder: Runolv Stegane, Sigdal
Org. nestleder: Erik Hørlück Berg, Modum
Styremedlemmer: Anne Kjersti Frøyen (Ål), Helge Stiksrud (Hønefoss), Yousuf Gilani (Drammen), Magne Berg (Hol)
Varamedlemmer: 1. vara Ulla Nordgarden (Drammen), 2. vara Bjørn Flo Knudsen (Kongsberg), 3. vara Kristine Nore (Sigdal)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**