Koalisjonen ønsker å videreutvikle Risør som kunst og kulturby

Det ble klart da koalisjonen i tirsdagens formannskapsmøte fremmet forslag om å opprette et ad hoc utvalg bestående av 3-5 personer, som innen 1.7.2010 skulle fremme forslag til en fremtidsrettet drift av Kunstparken. Sammensetting og mandat vil først finne sted i formannskapets møte 13.4.2010 og begrunnelsen for dette valget var et klart uttrykt ønske om å sikre god delaktighet fra alle berørte parter helt fra starten av.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Koalisjonen ønsker å videreutvikle Risør som kunst og kulturby

Foto: Jan Einar Henriksen

Koalisjonen roste ellers den gode omtale Kunsparken, brukerne og Kunstforeningen har gitt Risør kommune de to siste 10 årene, men pekte samtidig på at potensialet kanskje ikke fullt ut var utnyttet.

Når leietakerne i parken ikke lenger ønsker å videreføre dagens leieavtale for Kunstparken ønsker koalisjonen å stanse opp og reflektere litt, og kjøre en grundig prosess, og ikke bare hoppe på en ny 10 års leieavtale.

Koalisjonsleder Jan Einar Henriksen fremført Koalisjonens forslag i formannskapet, og uttrykte ønske om at alle interressenter nå kommer med positive innspill slik at ad hoc gruppen kan få en god sammensetting og et godt mandat hvor å få til en dremtidsrettet drift av Kunstparken og bidrar til å videreutvikle Risør som kunst og kulturby.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**