1,5 million til forprosjekt for rehabiliteringssenter i EB bygget

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det sittende styre stiller sine plasser til disposisjon når nye medeiere trer inn i selskapet.

Det søkes nå om dekning av 250.000 kroner fra det regionale næringsfondet mens 500.000 kroner tas fra disponeringsfondet (det overskudd koalisjonen innarbeidet i budsjettet for 2010). Vi får heller tilføre fondet nye midler når overskuddet fra 2009 skal gjøres opp lød kommentaren fra koalisjonen.

Etter forslag fra Jan Einar Henriksen (V) ble det i vedtaket presisert at tilskuddet pålydende 750.000 kroner i 2010 ble tildelt Aust-Agder Rehabilitering Eiendom AS til utredning og prosjektkostnader av rehabiliteringssenter i Caspersensvei 82 (det gamle EB bygget). Rådmannen ble samtidig bdt om å innarbeide de resterende 750.000 kronene i budsjettet for 2011.

Styreleder Jan Einar Henriksen i Aust-Agder Rehabilitering Eiendom AS meddelte samtidig at det sittende styret ville fratre ved generalforsamling, og henstilte til generalforsamling om å finne en god kjennsfordeling ved valg av nytt styre.

Henriksen presiserte også at når kommunen valgte en AS modell for drifting av forprosjektet så måtte det politiske miljø vite hva dette medførte slik at man unngikk doble løp som kunne skape unødige konflikter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**