Ny leder i Stange Venstre

Den 8. februar 2010 ble Ann-Christin Kippersund Willumsen valgt til ny leder i Stange Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Ann-Christin Kippersund Willumsen 2010 2

Foto: Privat

Stange Venstre hadde årsmøte på Stange Rådhus 8. februar 2010. En av sakene i årsmøte var valg av nytt styre. Ny leder ble Ann-Christin Kippersund Willumsen.

Ann-Christin er IT-utdannet og jobber til daglig i en 100 % stilling i den elektroniske avdelingen ved Norges arbeidstakerregister, NAV Aa-registeret. Hun bor i Ottestad, med mann og fire barn, samt en siameserkatt.

Her er Ann-Christins andre aktuelle engasjementer:
Medlem av Stange kommunes driftsutvalg, vara i Stange kommunestyre, meddommer i Hedmarken tingrett, nemdsmedlem i Fylkesnemnda for Barnevern og sosiale saker, representant i Stange Forliksråd, vara i Klagenemnda, leder av Stange Venstre, nestleder i Avyo Hedmark og Oppland, Stange kommunes representant i Ottestad Frivilligsentrals styre, styremedlem i Stange Næringsfond, vara i representantskapet til HIAS, medlem av Amnesty International, Redd Barna og Human-Etisk Forbund.

Her er noen grunner til at Ann-Christin er Venstre-entusiast:
Venstre jobber for personlig frihet, men stiller krav til at enkeltindividet tar ansvar i det sosiale fellesskapet.

Venstre har grunnleggende empati og respekt, og jobber med menneskerettigheter for ALLE mennesker.

Venstre vil gjøre det enklere å starte og drive egen bedrift.

Venstre vil ha maktspredning — staten skal ikke bestemme alt og ha all økonomisk makt.

Venstre vil nedbygge det offentlige skjemaveldet.

Og ikke minst personvern – Venstre vil fortsette å være det viktigste partiet mot overvåkingssamfunnet.

– Venstre er sosialliberalt – Staten skal være et verktøy for å skape frihet og muligheter for enkeltindividet – staten skal ikke være forvanskende og demotiverende, selv de svakeste skal sikres muligheten til å skape og forme sine egne liv. Staten skal i tillegg ta vare på dem som faller helt utenfor. Individet trenger frihet for å vokse, og individet vokser under ansvar, sier Ann-Christin.

– Venstre er kjent for sine kontinuerlige drøftingsprosesser. Vi har ingen “partipisk” eller ledelse som skal være effektive og som kommer med ferdige konklusjoner. Venstre jobber i størst mulig grad med saker i samarbeid med aktuelle fagfolk.

Og her er noen konkrete saker Ann-Christin er opptatt av:
– Jeg vil ha mer kunnskap i skolene, og ikke bruke pengene på for eksempel frukt og gratis SFO, lærerne kan ikke jobbe i 40 år uten oppdatering av kunnskapene sine!

– Jeg vil vi skal innføre “grønn skatt” – Lavere skatt på arbeid, høyere avgifter på miljøfiendtlig adferd.

– Jeg vil være med på å styrke skaping av nye bedrifter, gjennom forenklinger, og bedring av rammevilkår og sosiale ordninger for gründere.

– Jeg vil ha innføring av borgerlønn (2 – 2 1/2 G), slik at ansatte i NAV og sosialtjenesten kan konsentrere seg om å hjelpe de som trenger veiledning til å komme seg ut i arbeid og utdanning istedenfor å bruke de fleste ressurser på vurderinger rundt økonomiske ytelser, sier Ann-Christin.

Her kan du se Ann-Christins profil i Venstres dialogforum Liberal: liberal.no/?profile=Ann-Christin

Klikk her for å komme til forsiden

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**