Nominasjonskomiteen er i gang

Styret i Nittedal Venstre har nedsatt en nominasjonskomite for kommunevalget under ledelse av lokallagets nestleder John-Ludvig Valen. Nominasjonsmøtet avholdes 8.februar 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

– Medlemmer og sympatisører av Venstre bes komme med forslag til listekandidater. Vi ønsker en blanding av kandidater med politisk erfaring og nye kandidater som vil stille opp for Venstre. Over halvparten av Venstres kandidater var kvinner ved forrige kommunevalg, og vi har ønske om mange dyktige kvinner på lista også denne gang, sier nominasjonskomiteens leder John-Ludvig Valen.

John-Ludvig ved Li skole

Forslag til listekandidater
Nominasjonskomiteen består forøvrig av Inge Solli og Egil Hjorteset. Nominasjonskomiteen skal få fram en kandidatliste fram mot sommeren 2010, og prioritering av kandidatene skal gjøres i løpet av høsten. Det legges opp til en demokratisk prosess der nominasjonskomiteen skal få innspill og forslag til hvem som bør nomineres høyt oppe på kommunevalglista, og hvem som bør få en plass lenger ned. Det er ikke noe krav om å være venstremedlem for å bli nominert på lista.

Nominasjonsmøte 8.februar 2011
Det innkalles til nominasjonsmøte i Nittedal Venstre 8.februar 2011. Nominasjonskomiteens forslag skal offentliggjøres i god tid før nominasjonsmøtet, og den vedtatte lista skal leveres valgstyret i Nittedal kommune innen fristen 31.mars. Venstre har 2 av 29 kommunestyremedlemmer i dag, og er representert med Inge Solli (gruppeleder) og John-Ludvig Valen. Partiet var ved valget i 2007 svært nær å få 3 representanter i kommunestyret, og kunne med et slikt resultat ha kommet i vippeposisjon i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**