Utbedring av Åkvågveien i startgropen!

Mandag 15. februar 2010 ble det første informasjonsmøte mellom Risør kommune og oppsitterne langs Åkvågvegen arrangert på Krabbesund bedehus. Tema var oppstart av planarbeidet for utbedring av vegen fra Krabbesund til Åkvåg i 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det er viktig å ta distriktshensyn også i praksis!

Fra Risør kommune møtte fungerende leder av Teknisk enhet Astrid Selen og oppsynsmann Øystein Frøyna. I tillegg stilte Jonny Hommefoss fra Asplan Viak og mange oppsittere.

Dersom fremdriften i arbeidet går som planlagt kan det se ut til at vegen frem til parkeringsplassen ved nedgangen til Sild vil bli ferdigstilt før sommeren, mens asfalteringen først skjer i etterkant av sommerferien.

Leder i Risør Venstre, Jan Einar Henriksen er fornøyd med planprosessen og understreker at bystyret vedtok å utbedre og asfaltere hele vegstrekningen frem til Åkvåg. Dersom det bevilgede beløp ikke strekker til utbedring av hele vegstrekningen får vi politisk følge opp med nye bevilgninger eller overføre ledige beløp fra andre prosjekt slik at hele vegstrekningen til Åkvåg kan ferdigstilles når vi først er i gang med arbeidet avslutter Henriksen.

Bli medlem her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**