Vil at Levanger skal markere Naturmangfoldsåret

Venstres Karl Meinert Buchholdt vil at Levanger kommune skal markere Naturmangfoldsåret 2010. Han tar opp saken i et spørsmål til ordfører Robert Svarva i kommunestyret på onsdag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

-FN har valgt 2010 som det internasjonale Naturmangfoldåret. Hovedbudskapet er at arts-mangfoldet går tapt i et stort tempo. Det haster å gjøre noe for å snu denne utviklingen og det handler om et moralsk ansvar, sier Buchholdt.

I Naturmangfoldåret oppfordres alle til å samarbeide og gjennomføre gode tiltak for naturen. Som et eksempel har Direktoratet for Naturforvaltning utarbeidet informasjonspakker om Naturmangfoldåret. Informasjonspakkene knytter seg til informasjon om naturmangfold, artsoberservasjoner for skoleklasser m.m.

-Økt bevissthet om naturmangfold kan gi økt forståelse om hva som trengs for å nå nasjonale og internasjonale mål på området. Markeringen gir oss også mulighet til å løfte naturmangfold inn i politiske diskusjoner som omfatter helheten i naturen, sier Buchholdt.

Les spørsmålet til ordføreren her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**