Betyr skole og oppvekst noe for deg og dine?

I så fall bør du lese hva Risør Venstre gikk til valg på i 2007 og du finner vår valgbrosjyre på www.risor.www.venstre.no. I valgkampen uttrykte Risør Venstre et klart uttrykt ønske om å styrke bosetting og næringsutvikling med særlig fokus på Skole og Oppvekst, Miljø og Velferd samt Kultur og Næring. Under hvert av de tre satsingsområdene satte Venstre seks delmål vi mente var viktige for å nå vårt uttrykte ønske om å styrke bosettingen og næringsutviklingen i denne valgperioden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Steinar Gundersen (V) er bystyremedlem og Venstres faste representant i HU for oppvekst og omsorg og leder i tillegg adhock utvalget som ser på omsorgsplanen

Våre delmål for skole og oppvekst ble definert slik:

RISØR VENSTRE VIL —
• ha fullverdige barnehage- og barneskoletilbud på Hope, Søndeled og i Risør
• gi økt støtte til tiltak for elever med særskilte behov
• ha gode dataverktøy for elever og lærere
• oppdatere skolens fagrom og sikre tilgang til de læremidler Kunnskapsløftet krever

Maria Aspesæter er Venstres 1. vararepresentant i HU for Oppvekst og Omsorg

• jobbe målrettet for å styrke Risør videregående skole
• øke støtten til rusforebyggende arbeid

Ved siste kommunevalg fikk Risør Venstre 13,8 % av stemmene som ble avgitt i Risør og det sikret Venstre fire representanter i bystyret. Det er vi takknemlig for og vi håper at du som Venstrevelger også vi bli medlem og aktivt bidra til at vi når våre mål i denne og kommende valgperioder.

Vi utfordrer deg også til å gi oss tilbakemelding på hvordan du mener vi ytterligere kan forsterke vår mål innenfor temaområdet Skole og oppvekst. Steinar Gundersen (V) er vår faste representant i HU for Skole og Oppvekst. Maria Aspesæter (V) er 1- vara., Solveig Vereide (V) er 2. vara og Erik Johs. Vintermyr (V) er 3. vara. Ta gjerne direkte kontakt med dem eller noen av våre øvrige politikere eller gi oss en skriftlig tilbakemelding via e-post, gjerne med en begrunnelse på hvorfor og hvordan du mener vi bør jobbe for å nå målene. Ta kontakt her.

Vi vil i tiden som kommer sette tilsvarende fokus også på Kultur og Næring samt Miljø og Velferd.

Bli medlem her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**