Uttalelser fra årsmøtet og hovedstyret

Her finner du uttalelser vedtatt av årsmøtet og hovedstyret i Oslo Venstre. De nyeste uttalelsene er gjengitt øverst.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Oslo Venstres hovedstyre hadde møte 6. september 2010. Da ble følgende uttalelse vedtatt:

Barnevernsloven skal gjelde for alle barn
Regjeringen lovet for fem år siden å gi alle mindreårige asylsøkerbarn et omsorgstilbud gjennom barnevernet. Barn mellom 15 og 18 år blir fortsatt kun tatt hånd om av utlendingsmyndighetene. Les mer…

Oslo Venstres hovedstyre hadde møte 18. mai 2010. Da ble følgende uttalelse vedtatt:

Oslo som sykkelby
Gjennom flere år har Oslo Venstre i bystyret fulgt opp utbygging av sykkeltraseer ved å etterlyse fremdrift og sørge for at det bevilges penger til slike tiltak i budsjettene. Byrådet har trenert bystyrets vedtak, og hos staten står store summer tiltenkt dette formål ubrukt. Samtidig lever byens syklister farlig i et stadig trangere trafikkbilde. Les mer…

Under Oslo Venstres årsmøte 12.-13. februar 2010, vedtok man uttalelser om en rekke saker. Du finner uttalelsene i disse artiklene på våre hjemmesider:

Vil beholde den grønne byen
Oslos grønne preg er et umistelig gode. Veksten må derfor skje uten at det går på bekostning av byens grønne særpreg og det biologiske mangfoldet.

Bedre rusomsorg
– Tunge rusmisbrukere er syke mennesker som trenger hjelp, ikke straff, Dagens ruspolitikk har vært prøvd ut i 30 år uten hell, heter det i en uttalelse fra årsmøtet i Oslo Venstre.

Ti tiltak mot frafall i skolen
En av tre ungdommer faller ut av den videregående skolen. Oslo Venstres årsmøte presenterer derfor 10 tiltak som kan bidra til å redusere dette problemet.

Sterk satsing på jernbanen
Årsmøtet i Oslo Venstre vil innføre Gardermobane-standard på strekningene Oslo-Ski, Oslo-Asker og Oslo-Lillestrøm, og igangsette arbeidet med nytt dobbeltspor mellom Oslo S og Lysaker.

Kompetanseløft i barnehagene
– Storsatsingen på utbygging av barnehageplasser har gitt gevinst i form av kvantitet, men kvalitetsaspektet har samtidig blitt forsømt, uttaler årsmøtet i Oslo Venstre.

Romslighet og takhøyde i den kommunale boligpolitikken
Mange mennesker opplever på et eller annet tidspunkt i livet, at de er uten et sted å bo. Oslo Venstre vil sikre at hjelpen treffer der den skal, bidrar til varige og gode løsninger for den enkelte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**