Ingen endringer i åpningstid for barnehager

Det er bred politisk enighet i Skedsmo om å ikke innskrenke åpningstidene til barnehagene. — Kommunen er i en svært vanskelig økonomisk situasjon, men en innskrenking i åpningstidene ville ført til en mye mer vanskelig og konglete hverdag for veldig mange småbarnsforeldre. De innsparingene vi må ta, må vi ta andre steder, sier Venstres Boye Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Barnehage

Foto: Gjesdal Venstre

Under formannskapets behandling i dag, ble det flertall for et omforent forslag fra Arbeiderpartiet, Venstre, KrF og Senterpartiet. Forslaget innebærer at åpningstidene i barnehagene forblir som de har vært til nå, fra 07.00 til 17.00. De fleste av rådmannens øvrige kuttforslag gikk igjennom. I tillegg ble det skissert en prosess for innsparing av syv millioner kroner i administrative stillingsressurser i 2011.

— Vi vet at den økonomiske situasjonen ikke vil bli bedre til neste år. Da er det viktig å begynne så tidlig som mulig, i stedet for å vente på en smell, utdyper Bjerkholt.

Endelig vedtak i saken gjøres av kommunestyret 3. mars.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**