Om ungdom, rus og forebygging i Sjøfartsmuséet

Onsdag 17. februar arrangerer Sandefjord Venstre temamøte om ungdom, rus og forebygging i det nye kulturhuset i Sjøfartsmuséet. Fokus på møtet vil være på aktiviteter og tiltak som kan hindre ungdom å komme inn i rusmiljøet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Vi ser en stadig stigende tendens til at ungdom dropper for tidlig ut av skolen. Flere slutter nå i videregående uten at de har noen planer for sin fremtid. All erfaring og statistikk viser oss at ungdom som ikke har noen form for sysselsetting også står i fare for å bli ekskludert fra andre viktige livsarenaer og noen kan også utvikle et alvorlig rusmisbruk.

Skolen er den viktigste arenaen for barn og ungdom der de skal utvikle seg til å finne sin plass i samfunnet, men like viktig kan det være å stimulere andre arenaer for trivsel, inkludering og gode oppvekst og utviklingsvilkår for barn og unge. Hva kan vi gjøre annerledes og hva vet vi nytter ?
Christian Wedde, med mange års erfaring fra rusomsorgen i Sandefjord, presenterer sine tanker og ideer, det samme gjør Inger Sofie Heieraas fra Ungdomsgruppa i Politiet. I tillegg blir det stort rom for debatt og spørsmål.

Temamøtet om ungdom, rus og forebygging er det første i en serie temamøter Sandefjord Venstre vil

Marianne Reistveit

ta initiativ til i løpet av våren. Hensikten med møtene er å skape dialog og å utveksle erfaringer og synspunkter. – Kanskje kan vi på den måten finne inspirasjon til å tenke nytt, og bidra til å utvikle byen vår, sier Marianne Reistveit, leder i Sandefjord Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**