Venstre støtter Kirkens Bymisjon

Innlegg i Fædrelandsvennen lørdag 13. februar 2010

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

I Fædrelandsvennens leder 9. februar tas det til orde for at Høyre og Frp nå må begynne å samarbeide slik at vi kan få et borgerlig regjeringsalternativ. Samtidig bør Krf og Venstre inviteres med slik at disse partiene får anledning til å bestemme seg for om de vil delta i det mest troverdige regjeringsalternativ på borgerlig side, leser vi.

Kirkens Bymisjon

Lenger ned på siden er det en minileder hvor et ferkst utspill fra Frp omtales; om å gjøre det forbudt for organisasjoner som Kirkens Bymisjon å gi legehjelp til ulovlige innvandrere. Fædrelandsvennens lederskribent kan ikke ha forstått at nettopp slike politiske holdninger fra Frp er noe av årsaken til at dette partiet er en av Venstres hovedmotstandere.

Engasjementet til Kirkens Bymisjon og andre organisasjoner som yter humanitær hjelp til de menneskene som har det aller vanskeligst er prisverdig! Frps angrep på disse frivillige organisasjonenes arbeid er så fjernt fra det som Venstre står for som det er mulig å komme. Dersom vi skulle få slik politikk iverksatt fra regjeringskontorene, ønsker Venstre

Stein Inge Dahn

å stille seg aller fremst i rekken av partier som er i opposisjon.

Stein Inge Dahn
nestleder Agder Venstre