Planen for ny bydel på Holmen synes jeg er virkelig flott med et moderne uttrykk

Risør kunstneren Sigurd Lindstrøm gir i Aust Agder Blad uttrykk for sin positive holdning til planene for Holmenutbyggingen. I artikkelen står det bl.a. Kopiering av eldre arkitektur fra forrige århundre er ikke velykket , og jeg synes Lyngørporten ser ut som en variant av arkitekturen i Kjuttaviga i Dyreparken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Arkitekt Oddvar Johansen, Kritt Arkitekter har tegnet nybygget i Fiskerihavcna og tegner også utkast til Holmenutbyggingen

Foto: Jan Einar Henriksen

Risør er ikke en banal skjemaby men en rik variasjon av elementer fra mange tidsperioder som til sammen danner en vakker helhet. Vi må tørre å utforme en bydel med det beste av arkitektur og arealreguleringer fra vår tid. Flate tak vil vise at dette er en bydel fra 2010 sier Lindstrøm.

Det er svært gledelig at Risør kunstneren Sigurd Lindstrøm så klart stiller seg positiv til det arkitektoniske uttrykk som er lagt for Holmenutbyggingen sier Jan Einar Henriksen, leder for Risør Venstre og varaordfører i Risør.

Les Sigurd Lindstrøms uttalelse her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**