Venstre skal profilere egne saker og egen politikk

Det dårlige valget har ikke gitt nederlagstemning i Rogaland Venstre. Venstre skal profilere egne saker og egen politikk, og de nær 2000 nye medlemmene etter valget vil gi sitt bidrag til å løfte Venstre nok en gang.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Helge Solum Larsen

Foto: Tore Nilsen

Det sa avtroppende leder i Rogaland Venstre, Helge Solum Larsen, i sin innledning til fylkesårsmøtet i Stavanger. Solum Larsen pekte også på at småbedriftene er avgjørende for å få til en fornyelse av norsk næringsliv. I dag, i den digitale tidsalder er Norge fremdeles primært en råvareprodusent. Vår avhengighet av olje gjør oss svært sårbare.

Venstres svar er kreative og skapende mennesker, sa Solum Larsen. — Venstre vil igjen løfte småbedriftene fram. I løpet av de neste seks månedene vil Venstre besøke 1000 bedrifter landet rundt. — Ikke for å bli avfotografert i kjeledress på fabrikkgolvet, men for å få svar på et enkelt spørsmål, hva trenger bedriftene fra oss?

Solum Larsen pekte på at regjeringen viser stor grad av frekkhetens nådegave når den med en ukes mellomrom først lover at klimatiltakene nå er like om hjørnet, for så i neste omgang å utsette framleggingen av klimameldingen til neste år.

— Når regjeringen i tillegg heller ikke gir kommunene nødvendige verktøy gjennom plan- og bygningsloven, eller sørger for gode nok vilkår for kollektivtransporten, trengs Venstre mer enn noen gang, sa Helge Solum Larsen. — Dersom det er slik at regjeringen trenger råd om klimatiltak, så er Venstre klar til å gi sitt bidrag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**