Temamøte om ideologi 16.2

Tirsdag 16. februar er det klart for nytt temamøte, denne gangen er det Venstres ideologi vi skal diskutere, og som innleder kommer Helge Solum Larsen, lokalpolitiker fra Stavanger som også er innstilt som Venstres nye 1. nestleder av valgkomiteen. Møtet er åpent for alle interesserte!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Helge Solum Larsen

Foto: Frode Kleppe

Venstre definerer seg som Norges sosialliberale parti, og har helt siden oppstarten for 126 år siden vært sterkt knyttet til den liberale ideologien, samtidig som vi hele tiden har definert oss som et sentrumsparti. Men hva vil det egentlig si å være sosialliberal? Hvilke konsekvenser for den praktiske politikken vi fører hver dag får det? Og hvordan kan vi bidra til å skape større ideologisk bevissthet og fokus i den politiske debatten? Dette er noen av spørsmålene vi håper vi får drøftet på dette temamøtet, og som innleder har vi invitert en av Venstres mest ideologisk bevisste, nemlig Helge Solum Larsen. Vi håper så mange som mulig har mulighet til å komme!

Møtet blir avholdt i Storsalen på rådhuset i Trondheim. Her er er foreløpig program, så sett av kvelden allerede nå!

17.30: Dørene åpnes
18.00: Sosialliberalisme – Hva er det? – Helge Solum Larsen
18.45: Diskusjon
19.00: Pause
19.15: Venstres sosialliberale strategi for å vinne i 2011 og 2013 – Helge Solum Larsen
20.00: Diskusjon og nedsetting av grupper.
21.00: Møteslutt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**