Gran Venstre inviterer til åpent møte om jordvern

Tema for møtet er “Jordvern – et hinder eller en mulighet for videreutvikling av Gran kommune?”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

I forbindelse med den pågående høringsprosessen av kommuneplanens arealdel, arrangerer Gran Venstre et åpent møte den 8. februar hvor en ønsker å sette fokus på jordvern. Alle de lokale partiene i Gran kommune er invitert.

Spørsmålet om landbruks-, natur og friluftsområder, er sentrale temaer i kommunens arealplan, uttaler Hanne Magnussen, leder i Gran Venstre. Derfor er det viktig å se spørsmålet om jordvern i en større sammenheng, mener Gran Venstre.

Venstres fylkestingsrepresentant Eivind Brenna vil være hovedinnleder med en påfølgende paneldebatt. Som paneldeltakere har vi vært så heldig å få med Kari-Anne Jønnes som medlem av planutvalget i kommunen, samt Bjørn Berge i fra Naturvernforbundet i Gran og Lunner, og landbrukssjef Gudbrand Johannessen.

Alle som er opptatt av jordvern i ulike sammenhenger oppfordres til å møte opp, avslutter Hanne Magnussen. Møtet finner sted mandag 8. februar kl 1900 i kantina på Rådhuset.

Kontaktperson: Hanne Magnussen, leder av Gran Venstre, telefon 920 55 726.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**