Sollied leder Troms V videre

Roar Sollied ble valgt til leder for to nye år på Troms Venstres fylkesårsmøte i Tromsø. Sollied har vært leder siden 2004 og er fylkestingsrepresentant i Troms.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Søndag valgte fylkesårsmøtet enstemmig å følge innstillinga fra valgkomiteen.
Øystein Nilsen, Tromsø fortsetter som nestleder, Jan Fjellstad som økonomiansvarlig, og Jonas Stein Eilertsen som styremedlem. Tilbake til fylkesstyret kommer Arve Cruickshank, Lenvik, mens Inger-Kristin Olsen fra Skrolsvik i Tranøy er helt nytt styremedlem og sekretær for to år.
I tillegg møter alltid Unge Venstres fylkeslag, for tiden med Elin Sandvik fra Tromsø. Fast innkalt 1. vara er også ny: Maria Granhøy-Markussen fra Tromsø.

Vidkunn Haugli, Målselv, Vidkun Eidnes, Harstad og Bodil Carlson Tromsø skal innstille kandidater til neste fylkesvalgliste, med sistnevnte som leder.

Sju til landsmøtet

Troms Venstre sender seks til Landsmøtet i Sarpsborg, i tillegg til Roar Sollied, som møter for sentralstyret. Disse er:
•Øystein Nilsen, Tromsø
•Maria Fjellstad, Harstad
•Bitten Barman-Jenssen, Tromsø
•Pål Johansen, Skånland
•Elin K Sandvik, Tromsø
•Jonas Stein Eilertsen, Tromsø

Vara er: Jan Fjellstad, Inger-kristin Olsen, Arve Cruickshank, Toril Kjelstrup, Steffan Normann, Tove Smevik.

Fire uttalelser
På søndag ble det også vedtatt uttalelser for Nasjonalt kompetansesenter for helikopter på Bardufoss, Styrking av vilkårene for etablerere, Fornybar energi i Nord-Norge og en uttalelse som fremmer arbeidsinnvandring: Ei ærlig dør til Norge. Fylkesstyret behandlet blant annet et dokument fra Venstres distriktspolitiske utvalg, ledet av Berit Woje Berg fra Nordland. Begge dagene diskuterte møtet organisasjonsutvikling for Venstre i Troms.

God stemning
-Venstre ser framover, og det var ikke noe å utsette på stemningen under arbeidet fram mot 2011, sier Roar Sollied, som takker for tilliten og bretter opp ermene foran lokalvalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**