Tusen takk Namsospolitikere!

Jeg har deltatt på en storslått åpning av Nye Bangsund skole, hele Bangsund var der. Skolen var sprengt denne kvelden, sier Namsos Venstres og Bangsunddamen Anne Cicile Holm. (Kilde: Namdalsavisa)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Jeg tror alle at nesten alle politiske partier var representert på åpningen, det viser en verdifull interesse for skolen vår. Tusen takk for at dere stilte opp på vår store dag, og delte vår begeistring.
Hadde det ikke vært så bredt flertall i kommunestyret som prioriterte Bangsund skole, hadde vi aldri kunnet feire denne dagen, da hadde sannsynligheten vært stor for at vi i dag ikke hadde hatt noen ungdomsskole på Bangsund i det hele tatt.
Takket være iherdige lokalpolitikere fra Bangsund som aldri ga opp kampen om en ny og utvidet 1-10 skole, ble det tilslutt flertall for å bygge skolen, samt renovering.
Så kjære kommunestyrmedlemmer, takk til hver og en av dere som stemte for bygging og renovasjon av skolen på Bangsund.
Jeg tør påstå at så mye skole for pengene har aldri Namsos kommune klart å bygge for før. Vi på Bangsund synes vi har fått en fantastisk flott skole, mange nye/nyrenoverte lyse og lekre klasserom og grupperom, luftige garderober, flotte arbeidsrom for lærerne og kontorer for administrasjonen, og endelig har Bangsund skole fått et skikkelig naturfagrom også!
Da ordfører Morten Stene i sin tale til skolen sa at han synes Bangsund sannelig fortjente en flerbrukshall også, sto begeistringen i taket, – så tusen takk ordfører for at du er ordfører for hele Namsos kommune.
Det legges ned tusenvis av dugnadstimer på Bangsund for tiden, ikke bare for skolen vår, men for butikken, for stedsutviklingsplan, for den planlagte flerbrukshallen for bare å nevne noe. Det er allerede samlet inn flere hundretusen kroner i andelskapital for hallen. Vi rir på begeistringens bølge, så kjære Namsospolitikere ta godt vare på denne begeistringen for kommunen vår.
Bangsund har satt seg et skikkelig spenstig mål: 2000 innbyggere innen 2020. Med ny skole, butikk, flerbrukshall, nye tomter, flotte fritidstilbud og mye mer, skal vi klare det.
Vi tar en Obama: “Yes we can”!

Anne Cicile Holm.

Fra byggefasen..(Les mer i Namdalsavisa)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**