Referat, årsmøte 2009/2010

Årsmøtet i Lillesand Venstre ble avholdt i Husflidens lokaler på Gamle Møglestu 28. januar 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Lokallagsleder ble valgt som ordstyrer og sekretær.

Innkalling ble godkjent.

Årsberetning ble lest opp (se under).

Regnskapet ble godkjent.

Regnskap som helhet og balanse sendes ut på forespørsel. For perioden 07.01.2009 — 27.01.2010 har lokallaget samlede inntekter på kr 9 788. Utgiftene fordeler seg slik:
Valgkamp kr 3 845,50
Annonser kr 2 150,00
Landskonferanse kr 7 437,00
Annet kr 15,00

Årsaken til en forholdsvis beskjed utgift til valgkamp er at fylket tok alle utgifter til regionalt materiell. Utover dette har lokallaget ingen utgifter.

Kontingent ble vedtatt videreført som nå – 50 kr til lokallaget.

Valgene ble gjennomført ved akklamasjon, og styret og andre verv ser nå slik ut:

Styre

Valgkomite for 2011:
Eva Hæstad – NY
Torunn Haugen Jerstad — NY

Flørenes-planen ble gjennomgått av Espen Hovde i Lillesand kommune og Halvor Nes i Rambøll. Etter presentasjonen ble det kort debatt pga. tidsnød, men det ble konkludert med at det blir satt opp eget temamøte i mars/april.

Styret ble oppfordret til å allerede nå nedsette valgkampnemd for å finne fram gode saker og gode kandidater til neste års lokalvalg.

Årsberetning

Styret
Forrige årsmøte ble avholdt onsdag 7. januar 2009 på Fjeldal grendehus. Styret har siden da bestått av Petter Natanael Toldnæs (leder), Anne-Marie Voje Steen, Torunn Haugen Jerstad, Eva Hæstad og Alexander Iversen. Vi har hatt to møter i perioden.

Det er gjennomført 11 gruppemøter i perioden 08.01.2009 — 27.01.2010.
8. juli var vi nok en gang samlet for det populære treffet med Odd Einar Dørum i hagen til Anders og Tora Buestad, og dette trakk over 30 tilreisende fra hele landsdelen.

Medlemmer
Antall betalende medlemmer per 31.12.2009 var 42 stykker. Dette er økning på ni i forhold til fjoråret. Av elleve innmeldinger i forbindelse med valgutfallet, er det to som ikke har betalt kontigenten for fjoråret.

Valgkamp
Valgkampleder var Alexander Iversen, og han stod for bestilling, koordinering og oppsett av stands i sentrum. Dette fungerte svært godt, og vi vil anbefale styret å fortsette med egen person som er dedikert til organisering av valgkamp. Lillesand Venstre hadde godt besøk og god representasjon på stands, og vi stilte de siste fire lørdagene før valget. Til tross for gode tilbakemeldinger underveis i valgkampen endte Venstre med bare 250 (4,6%) stemmer i Lillesand, en tilbakegang på 136 (-2,2%) stemmer fra forrige Stortingsvalg.

Representasjon
Utsendinger til fylkesårsmøtet i Grimstad var Jens Olai Justvik, Tor Audun Danielsen, Petter Natanael Toldnæs og Alexander Iversen.

Det er også holdt en samling i lokalpolitisk nettverk, Agder Venstres nye forum for å skape engasjement, skolere og inspirere fram mot lokalvalget i 2011. Her deltok Alexander Iversen, Jens Olai Justvik, Tor Audun Danielsen og Petter Natanael Toldnæs.

I oktober var det landskonferanse på Gardermoen som skulle stake ut veien videre for partiet etter valgnederlaget og medlemstilsiget. Her deltok Alexander Iversen, Jens Olai Justvik og Petter Natanael Toldnæs. Leder vil påpeke at det var viktig å bruke ressurser på dette for å styrke lokalpartiet, og hele samlingen var lagt opp som et inspirasjonsseminar.

Styret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**