Stort engasjement for miljø

Tirsdag 19.januar arrangerte Trondheim Venste et åpent møte med tema “Miljøbyen Trondheim”.
En time etter arrangementet satt fremdeles majoriteten igjen og diskuterte miljøspørsmål med et glødende engasjement.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Jorda

Foto: Microsoft

Studenter fra NTNU, representanter fra Fremtiden i våre hender, partikollegaer fra Krf og Høyre og selvfølgelig et stort antall venstre-medlemmer fylte lokalene når “Miljøbyen Trondheim” skulle diskuteres. Foredragsholdere fra SINTEF, NTNU og Norges syklistforbund innledet kvelden med foredrag og kom med sine synspunkt på hvordan lokalpolitikere i Trondheim kan legge til rette for en mer miljøvennlig by.

Temamøte foregikk i hovedbygget til NTNU på Gløshaugen og er det første temamøte i en rekke temamøter venstremedlemmer planlegger for 2010. Hensikten med temamøtene er å skape politiske engasjement, stimulere til økt samhandling mellom lokallagene og til slutt også øke samarbeidet med andre politiske partier om viktige fellessaker som for eksempel miljø. Leder for Sør Trøndelag Venstre, Jon Gunnes, var konferansier for dagen og var selv en viktig bidragsyter i den påfølgende debatten om hvordan man kan gjøre Trondheim mer miljøvennlig.

Dersom du gikk glipp av møte kan du laste ned presentasjonene ved å trykke på lenkene under:

Presentasjon 1

Presentasjon 2

16.februar får alle venstre-medlemmer en ny mulighet for deltagelse da nyvalgt nestleder i Venstre, Helge Solum Larsen, kommer til Trondheim for å gi oss en større innføring i de liberale prinsipper og venstres politikk. Mer informasjon om dette kommer på hjemmesiden og Sør Trøndelag sine facebook-sider. Vel møtt! 🙂

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**