Iselin Nybø innstilt som ny leder

Iselin Nybø innstilt som ny leder i Rogaland Venstre. Iselin Nybø er i dag politisk nestleder i Rogaland Venstre og møter i partiets landsstyre. Hun er utdannet jurist og arbeider som advokatfullmektig hos advokatfirmaet Steenstrup Stordrange DA i Stavanger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Islin Nybø

Foto:

Nybø er bystyremedlem i Stavanger, medlem av formannskapet og nestleder i kommunalstyret for oppvekst, utvalget som i Stavanger har ansvar for skole- og barnehagesakene.
Les mer om Nybø her >>
Valget finner sted neste helg på Rogaland Venstres årsmøte, les mer om årsmøtet her >>

Helge Solum Larsen takker dermed av etter fem år som leder. -Det har vært fem spennende år, sier Solum Larsen. -Vi har i denne perioden hatt et dårlig og to greie valg.
Venstre oppnådde 7 prosent i stortingsvalget i 2005 og resultater på over 9 prosent i Haugesund og Stavanger i 2007. Både antall lister og antall kommunestyrerepresentanter har økt. I 2009 økte medlemsmassen i fylkeslaget med over 20 prosent, selv om Rogaland mistet Gunnar Kvassheims mandat på Stortinget.

Helge Solum Larsen

Foto: JAS

Solum Larsen er innstilt som ny nestleder i Venstre på landsplan. Han er i dag sentralstyremedlem.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**