Uheldig personfokusering

Etterat flere av Høyres medlemmer var oppringt av Trebåtfestivalens ledelse uten at de helt hadde fått med seg hva som egentlig var feil med formannskapets vedtak, tok Ronald Ramberg, leder i Risør Høyre kontakt med daglig leder i Risør Trebåtfestival på telefon og inviterte ham til møte på koalisjonens gruppemøte mandag kveld for å å redegjøre for sitt syn på saken. Det ville ikke festivallederen og begrunnelsen var “Jeg liker ikke Jan Einar”.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Sponsorkrangel i Trebåtfestivalen

Representanter fra Risør Trebåtfestival har den senere tid gått høyt på banen for å få det politiske flertall til å gi dem mere pengestøtte, og har til manges undring satt Trebåtfestivalens aller største bidragsyter over mange år i et uheldig lys.

Festivalledelsens strategi virker uklok og Risør Venstre håper denne saken ikke påvirker festivalens sponsorer og støttespillere i en slik retning at de takker for seg som festivalens støttespillere.

Risør Venstre tar ellers sterk avstand fra den personfokusering som kommer til uttrykk i saken og som på mange måter kulminerer med festivallederens uttalelse om at han ikke ønsker å stille opp på et oppklarende møte med koalisjonen forde han ikke liker koalisjonens gruppeleder. Slike utsagn og mange andre negative personangrep i lokalavisen og på nettet gjør det ikke lettere å rekruttere nye politikere til politiske verv fremover, og vil på sikt gå ut over lokalsamfunnet Risør og alle som bor og jobber her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**