Det skjer noe i Agder… over 2000 i Facebookgruppa nå

De siste dager har mange engasjerte vist sin vilje til ett Agder på Sørlandet. De har sagt ja til å bli en region, fremfor å forbli splittet mellom Aust og Vest.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

De sender en klar beskjed, og arbeidet mot å bli ett fylke må fortsette. Men det er blitt helt klart det er mange fordommer mot å bli en, mange vi mye heller forbli splittet, og klare seg på egenhånd. Derfor er det så viktig å få frem at dette er et tverrpolitisk spørsmål. Så mange har sagt seg villig til å samarbeide, fra alle lag i Agder. Det er helt klart at denne viljen må jobbes videre på, og skape ett felles Agder.Selv er jeg aktiv medlem i Arendal Venstre, men det er viktig å få frem at vi er ikke alene i denne kampen. Med så mange engasjerte er det helt klart at dette går på tvers av mange partier. Og dette er bra, det viser en utrolig vilje til å få enda bedre samarbeid mellom alle i Agder. Så langt har over 1000 sagt ja til å bli en, fremfor to, er du med ?

Jeg vil invitere alle politikere som er for et enda tettere samarbeid å komme frem med sine intensjoner. Vi må bryte ned fordommene og frykten for å bli ett Agder, og få alle kortene på bordet. Ordfører Hans Antonsen kalte det “Vår felles kamp”, og det er sant. For å få alle med, må vi samarbeide.

Aslak Skripeland, Cathrine Høyesen Hald, Anne Marit Tørå og Astrid Raabu

Foto: Jan Kløvstad