Venstre vil fortsette kampen for helsesøstertjenesten i kommunen

Jordmor og helsesøstjenesten er en viktig kommunal tjeneste. Dette er en sektor som Venstre har gått inn for å styrke. Det vil vi også gjøre i fremtiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Selv om jordmor og helsesøster tjenesten fikk økte ressurser, i budsjettet for 2010, bruker Tønsberg kommune fremdeles lite penger på denne sektoren. Vi har fått signaler om at fra høsten 2010 vil ungdomsskolene stå helt uten et helsesøstertilbud og at de videregående skolene allerede har mistet sitt tilbud. Skulle dette stemme, er dette en situasjon som vi ikke kan være bekjent av.

Venstre venster på rådmannenens redgjørelse i marsmøtet til utvalget for Barn og Unge. Skulle det vise seg at situasjonen er så kritisk venstre frykter vil vi gå inn for at denne sektoren får tilleggsbevilgninger allerede i 2010.

Helsesøster gjør mer enn sette sprøyter og dele ut kondomer. De er viktige fagpersoner som sammen med sosiallærere har hjulpet mange elever med til dels alvorlige problemer.

Medisin, helse

Foto: Microsoft

Mister vi de flinke helsesøstrene som jobber i skolen, bryter en viktig del av førstelinjetjenesten i Tønsberg kommune sammen.
Det må forhindres

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**