Nord-Trøndelag Venstre på Trøndelagsmøtet

14. og 15. januar var 300 politikere og andre beslutningstakere samlet på Trøndelagsmøtet. Dette var en møteplass for alle ordførere og rådmenn, for fylkespolitikere og rikspolitikere – for sentrale beslutningstakere i næringslivet, i kunnskapsmiljøene våre og i offentlig virksomhet. Fra Nord-Trøndelag Venstre deltok 4 personer, med gruppeleder i fylkestinget Trond Prytz i spissen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Foruten Prytz deltok fylkestingsrepresentant Marita Ramberg Røthe, fylkesråd Annikken Kjær Haraldsen og fylkessekretær Karl M. Buchholdt. “Tema for møtet var Klima og miljø som utfordring og mulighet i Trøndelag.”

Blant innlederne var finansminister Sigbjørn Johnsen, de tidligere statsrådene Åslaug Haga og Børge Brende, leder i naturvernforbundet Lars Haltbrekken og Nils Røkke, klimateknologidirektør ved Sintef.
Trøndelagsrådet står som arrangør av Trøndelagsmøtet. Trøndelagsrådet er et politisk samarbeidsorgan mellom Sør-Trøndelag fylkeskommune, Nord-Trøndelag fylkeskommune, Steinkjer kommune og Trondheim kommune.

Mer informasjon om Trøndelagsmøtet finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**