Nordland Venstre inn i Venstres toppledelse

Landsmøtet til Venstre skal i april velge nye tillitsvalgte, valgkomiteen har nominert Nordland Venstre sin fylkesleder, Berit Woie Berg, til et av toppvervene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Venstres valgkomité offentliggjorde 8.januar sin innstilling til nye ledelse i Venstre. Det er med meget stor glede Nordland Venstre mottok beskjeden om at vår fylkesleder og nåværende landsstyremedlem er nominert til sentralstyremedlem.

Berit Woie Berg

Berit Woie Berg er med sitt sterke samfunnsengasjement og brede politisk erfaring, en dyktig kandidat til sentralstyrevervet. Det vil være et gode for partiet og landsdelen om landsmøtet til Venstre følger valgkomiteens innstilling, sier organisatorisk nestleder i Nordland Venstre Terje Cruickshank.

– Det er for landsdelens vedkommende litt beklagelig at valgkomiteen ikke har funnet plass til flere representanter fra Nord-Norge i sentral- eller landsstyret. Nordland Venstre ser med stor spenning fram mot landsmøtet i april og det endelige valget, fortsetter Cruickshank.

Trine Skei Grande

– Den foreslåtte lederen for Venstre, Trine Skei Grande, er en god venn av Nordland og gjestet oss på siste årsmøte. Hun deltok på valgkamparrangementer i vårt fylke under siste valgkamp. Dette er en politiker med et stort hjerte for både by og distrikt, utdanning, kultur og personvern. Elvestuen gjester ofte Nordland og har vært en enorm støtte til fylkeslagets politikere og medlemmer i mange år allerede.

Jeg håper årsmøtet i Nordland Venstre vil gå inn for å støtte forslaget fra valgkomiteen, avslutter Cruickshank.

LES MER OM VALGKOMITEENS INNSTILLING PÅ HOVEDSIDEN….

Venstre_i_sentrum

Her er hele innstillingen:
Leder:
Trine Skei Grande (Oslo)
1. Nestleder:
Helge Solum Larsen (Rogaland)
2. Nestleder:
Ola Elvestuen (Oslo)
Medlemmer:
Berit Woie Berg (Nordland)
Guri Melbye (Sør-Trøndelag)