God jul!

En god sosial og liberal jul ønskes alle lesere av Halden Venstres nettsider. Her kan dere lese en julehilsen fra lokallagsleder Geir Helge Sandsmark. På bildet ser dere en julepyntet gruppeleder Roar Günther Andersen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

julemotiv 5 - juletre

Foto: microsoft

Hei alle i Halden Venstre,

Jeg sitter hjemme på Sandsmark og skriver denne julehilsenen i omgivelser som ligner på et julekort samtidig som jeg tenker tilbake på et begivehetsrikt år i lokallaget.

Vi startet året med optimistisk med valgkamp og Tone som tredjekandidat. Det ble skrevet leserinnlegg, arrangert møter med lokale aktører, arrangert stand i gågata og mange brosjyrer ble delt ut. Likevel ble resultatet, som kjent, skuffende.

Som leder er jeg fortsatt stolt og glad over den innsatsen vi fikk til sammen. Gerards ledelse av valgkampen og alle som deltok i gågata eller delte brosjyrer i gågata er fortsatt like viktig.

Etter valget fikk også Halden Venstre en del av medlemsskredet for Venstre etter valget. Noen av dere har allerede blitt ganske aktive. Det trenger vi. I alt har vi fått 12 nye medlemmer i år og alle er velkomne.

2009 har også vært et travelt politisk år med skolepolitisk plattform, regulering av Tyska, Mølen og Hollenderen, granskingsforslag, 10:10-kampanje, kommuneplan, kamp for ungdomstilbudet og mange kulturpolitiske utspill. Det lover godt for framtida til Halden Venstre og de sosialliberale ideene at Halden og Aremark Unge Venstre ble også stiftet i høst.

Høsten har vært preget av budsjett. Takket være gode forberedelser i Halden Venstre, leverte vi et felles budsjettforslag med SP og H. Det aller meste og viktigste av våre forslag ble videreført i fellesbudsjettet.

I sum har vi levert mye god Venstrepolitikk takket være små og store bidrag fra mange medlemmer.

Nå er det jul og jeg ønsker alle sammen en trivelig og god julehelg.

Hilsen,
Geir Helge