Årsmøte i Rogaland Venstre

Årsmøtet i Rogaland Venstre finner sted 6. og 7. februar 2010. Her følger en del praktisk informasjon.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Venstres landsmøte 2009, middag, kveld

Foto: Steinar Haugsvær

Møtet finner sted på Rica Forum Hotel i Stavanger.

Lokallagene bes velge delegater på sine årsmøter. Se egen detaljert mail om dette.
Vi ber om at bindene påmelding av antall delegater som trenger overnatting gjøres innen 20 januar. Oppgi antall enkeltrom, antall dobbeltrom og eventuelle andre særskilte behov. Send epost her >>

Presse kan ta kontakt på epost her >>

Foreløpig sakliste for fylkesårsmøtet:

Sak 1 – Godkjenning av innkalling, sakliste og dagsorden.

Sak 2 – Konstituering: Valg av møteledere, referenter, fullmaktsnemnd, tellekorps, og nemnd for resolusjoner.

Sak 3 – Godkjenning av forretningsorden.

Sak 4 – Referat fra Rogaland Venstres fylkesårsmøte i Sandnes den 31. januar og 1. februar 2009.

Sak 5 – Generell politisk debatt

Sak 6 – Politiske resolusjoner

Sak 7 – Valg

Sak 8 – Valg på nominasjonsnemnd for fylkestingsvalget 2011

Sak 9 – Rogaland Venstres Handlingsplan 2006-2010, revisjon

Sak 10 – Årsmelding for Rogaland Venstre 2009

Sak 11 – Årsmelding for Rogaland Venstres fylkestingsgruppe 2009

Sak 12 – Regnskap 2009, Budsjett 2010, Kontingent 2010

Sak 13 – Vedtektsendringer

Sak 14 – Innkomne forslag

•Det gjøres spesielt oppmerksom på at det skal velges nominasjonsnemnd for fylkestingsvalget 2011. Dette vil skje etter innstilling fra fylkesstyret. Lokallagene kan melde inn forslag til representanter i nemnda innen 10. januar 2010. Det bes om at lagenes forslag innholder navn på en kvinne og en mann.

•Det bes også om at andre forslag, forslag til politiske uttaleser eller forslag til endringer av vedtektene er fylkeslaget i hende innen 10. januar.

Forslag kan sendes til Rogaland Venstre på ved sekretær Svein Abrahamsen på epost her >>

Fullstendig møtebok for årsmøtet sendes ut etter fylkesstyrets møte medio januar 2010.

Åpent årsmøte
Fylkesstyret besluttet i sitt møte 14. desember å foreslå at alle medlemmer skal gis talerett under deler av årsmøtet, som foreksempel den generelle politiske debatten. Dette vil imidlertid måtte godkjennes av årsmøtet ved møtestart. Det bes likevel om at det gjøres oppmerksom på dette i lokallagene slik at særlig nye medlemmer kan benytte seg av muligheten. Medlemmer som ønsker å benytte seg av muligheten må, som delegatene, registrere seg før møtestart.

Venstreskolen 2
Styret i Rogaland Venstre ønsker å gi tilbud om kurset Venstreskolen 2 i forbindelse med fylkesårsmøtet. Kurset har en varighet fra fredag tidlig ettermiddag 5. februar til fylkesårsmøtets start lørdag 6. februar. Påmelding er bindende og må være oss i hende senest 20. januar.

Vi gjør oppmerksom på at lokallagene eller den enkelte må dekke egne kostnader til kurset og eventuell overnatting. Det forutsettes at den enkelte selv tar kontakt med eget lokallag for kostnadsdekning. For mer informasjon om kurset, og påmelding, kontakt oss på epost her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**