Sammen er vi sterke

Risør handelstandsforening, Risør reiselivslaget og Risør gårdeierforening bør slå seg sammen og danne en ny felles forening for sammen å kunne møte fremtidens utfordringer i Risør på en best mulig måte sier Venstres Jan Einar Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Handelstand, reiselivslag og gårdeierforeningen bør gå sammen for bedre å kunne møte fremtidens utfordringer mener Risør Venstre

Foto: Jan Einar Henriksen

Den planlagte vekst i handelsentrene øst og vest for Risør er formidable og skal Risør ha noen mulighet til å stå imot den handelslekkasje de store kjøpesentrene legger opp til må vi stå sammen om de viktige veivalgene videre.

Da ser jeg ingen andre muligheter enn at de handlende og gårdeierne går sammen for å møte utfordringen på en konstriktiv måte. Samtidig er det viktig at de som satser på reiselivsnæring i Risør også deltar, for det er en forutsetning for all vekst at det er på plass kafé, restaurant og overnattingsmuligheter om en skal gjøre det attraktivt å handle i Risør.

Vi som politikere må samtidig legge forholdene tilrette for økt bosetting i sentrum eller i rimelig nærhet av sentrum. Det ideelle er om vi kan nå sentrale funksjoner innen 5-10 minutters gange eller med sykkel og alternativt at vi kan få til en vel fungerende kollektiv bybussordning for en rimelig penge avslutter Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**