Risør kommune oppretter kompetansefond

Etter budsjettforslag fra Høyre, Krf., Frp og Venstre blir det i 2010 etablert et kompetansefond i Risør kommune, hvor 50 % av de kommunale opplæringsmidler samles, mens de resterende midler fordeles forholdsmessig på de ulike enhetene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Kompetanse- og opplæringsplaner er viktige redskap for å nå fremtidige mål.

Foto: Venstre

Forslaget innebar også at det det i løpet av 2010 skal gjennomføres Helse, Miljø og Sikkerhet (HMS) opplæring for alle medlemmene i arbeidsmiljøutvalget (AMU), hovedverneombud (HVO), lokale verneombud (VO), lokale tillitsvalgte, mellomledere og ledere.

I tillegg ble det vedtatt å etablere en kommunal kompetanseplan og opplæringsplan i løpet av 2010 for å følge opp kontrollutvalgets revisjonsraport.

Kostnadene tas av det kommunale kompetansefondet.

Kjell macDonald er en pådriver for HMS arbeidet.

Foto: Jan Einar Henriksen

Jeg tror dette er et viktig grep for å få et felles ståsted for alle som jobber med de ansattes helse, miljø, sikkerhet og kompetanse (HMSK) uttaler Jan Einar Henriksen, leder i Risør Venstre, og roser Kjell MacDonald som har tatt opp viktige spørsmål i AMU og nå får en fin oppbakking på sitt initiativ.

Meld deg inn i Risør Venstre her
og delta i den politiske prosessen du også!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**