Byrådspartiene legger ned sentrumsbussen!

– Venstre mener det er sterkt beklagelig at byrådspartiene og FrP innfører bilettpris og legger ruten utenom sentrumskjernen, sier leder i Venstres bystyregruppe, Hans-Carl Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

buss

Nå faller hele poenget med sentrumsbussen bort. Sentrumsbussen skal være et gratis transporttilbud som skal ha som hensikt å dempe bilbruken i sentrum, understreker Tveit.

– Byrådspartiene og FrP kutter også i det kommunale tilskuddet til trolleybussen. På sikt er det naturlig at fylkeskommunen også tar det fulle ansvaret for trolleynettet, men den tid fylkeskommunen sår tvil om trolleynettets fremtid må kommunen inntil videre sørge for at trolleynettet av miljøhensin fortsatt opprettholdes, sier Tveit.

Hans-Carl Tveit

– Venstre er glad for at byrådspartiene og FrP har blitt enig om å ikke legge ned 100 aldershjemsplasser. Dette vil bare føre til at flere vil ha behov for sykehjemsplass og man må derfor bygge flere sykehjem før det gjennomføres drastiske kutt i antall aldershjemsplasser.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**