Risørbudsjett for 2010 enstemmig vedtatt

Jeg er meget godt fornøyd med Risørbudsjettet for 2010 uttaler varaordfører Jan Einar Henriksen etter dagens bystyremøte hvor et samlet bystyre stilte seg bak det endelige budsjettforslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Jan Einar Henriksen er godt fornøyd med årets Risørbudsjett

Og det har Venstrelederen, gruppelederen og varaordføreren god grunn til å være, for det var ingen selvfølge at han via forhandlinger skulle lykkes i å få til full enighet blandt alle politiske partier i Risør.

I Norge har vi et representativt politisk system og da representerer våre politikere de velgerne som står bak det enkelte partis politikk, og naturlig nok har politikerne av samme grunn ulikt syn på ulike spørsmål, uten at det skaper problemer for politikere. Vi ønsker jo heller ikke at alle skal gå i takt og ikke stille spørsmål om ulike tema, for da er vi i en farlig setting vi på ingen måte ønsker å komme i.

Budsjettdebatten i bystyret gikk som forventet, vi lyttet til innspillene før vi gikk i gruppemøte og fulgte opp med dialogen med bystyrets mindretall. Dialogen mellom alle gruppelederne ble holdt en grei tone og vi fremmet et par viktige punkter først og da det kom et par mindre endringsforslag vi selv hadde diskutert å øke var det enkelt å komme til enighet. Ikke minst da vi samtidig slapp en ny opprivende debatt og omkamp omkring investering av 1,5 millioner til toaletter på Stangholmen sier Henriksen, som også er godt fornøyd med at koalisjonens øvrige forslag til investeringer ble enstemmig vedtatt.

Les budsjettvedtaket her, og koalisjonens opprinnelige budsjettforslag her.

Meld deg inn i Risør Venstre her
og delta i den politiske prosessen du også!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**