Nytorget reddes

En ny og endelig rapport viser at det er gjennomførbart å bygge parkeringshall under Bergeland. Helge Solum Larsen (V) jubler over at de geologiske forholdene er vurdert som egnede. Dette kan redde Nytorget fra rasering. Beslutning om at en ny plan skal utarbeides ble tatt i kommunalstyret for byutvikling på torsdag. Nå er alle partier blitt enige i Venstres forslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Nytorget

Foto: Frode Kleppe

I 2006 vedtok et delt bystyre en reguleringsplan for Nytorget som innebar å grave opp torget for å lage en parkeringshall med inntil 600 p-plasser under jorden.
Nå ser det klart ut at denne planen kan forkastes, slik Venstre lenbge har ivret for. Dermed kan trær og jugendmur være sikret for ettertiden.

— Det er en stor seier og vi er utrolig glade for å ha kommet et skritt videre. Jeg vil si at denne rapporten er en gledelig utvikling for byen og for de som er glade i Nytorget, sier Helge Solum Larsen (V), en av forkjemperne for utredningen om fjellhallen.

Les mer i Rogalands Avis her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**