Skedsmo-budsjett vedtatt

For tredje år på rad var Venstre med og dannet flertall for budsjett og handlingsprogram i kommunestyret, sammen med Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Kristelig Folkeparti, og med støtte fra Pensjonistpartiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Skedsmo rådhus

Foto: Skedsmo kommune

Det omforente forslaget som ble vedtatt bygger på rådmannens budsjettforslag, som ble lagt frem den 29. oktober. Du kan laste ned kommunestyrets vedtatte endringer i rådmannens tallforslag og du kan også lese presentasjonen av hovedpunktene i budsjettavtalen mellom de fire partiene.

I tillegg til tallbudsjettet, vedtok kommunestyret også flere verbalforslag. Etter forslag fra Høyre, ble det enstemmig vedtatt å fastholde tidligere vedtak om å bidra til å få realisert Husebylåven som et prosjekt i samarbeid med Skedsmokorset Kulturforum. Saken kommer til ny behandling i løpet av våren 2010.

Det ble også vedtatt å sikre et fortsatt boktilbud på Skedsmokorset, i form av f.eks. bokkafé eller en lignende løsning. Inntil et nytt tilbud er på plass, skal dagens bibliotekfilial drives videre.

Venstres hovedinnlegg i budsjettdebatten, fremført av gruppeleder Boye Bjerkholt, finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**