Positive signaler fra Fylkesmannen om Gausel-kompromiss

Det er svært gledelig at Fylkesmannen i Rogaland signaliserer positiv vilje til løsninger på turvei-saken i Boganesvigå og Gauselstranden, sier Venstres Helge Solum Larsen som er nestleder i kommunalstyret for byutvikling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Helge Solum Larsen

Foto: Øyvind Misje

Det var Solum Larsen som i byutviklingsmøtet forrige torsdag la fram det fremforhandlede kompromisset mellom Høyre, Arbeiderpartiet og Venstre. Les mer her >>

Fylkesmiljøvernsjef May Britt Jensen sier i dagens Stavanger Aftenblad at hun har tro på løsning. Hun gjør det klart at Fylkesmannen ønsker traseen langs sjøen. -Noen steder kan det bli slik at en sti går helt ned mot sjøen, mens passasjen som passer for rullestoler går noe lenger oppe sier hun. Hun understreker at det er uhyre sjelden at fylkesmannens innsigelser fører til noe annet en forhandlinger og til slutt enighet med Stavanger kommune.

Dermed gjentar fylkesmiljøvernsjefen de positive signalene som kom fra senioringeniør Morten Sageidet i Rogalands Avis, les mer her >>

-Jeg har hatt et bestemt inntrykk av at fylkesmannen har en svært konstruktiv holdning i denne saken, sier Solum Larsen som understreker at han synes det var viktig å vektlegge det, da det ble arbeidet med kompromisset. -Denne saken trenger ikke mer konflikt, verken i form av disputter mellom politikere, administrasjon og eller mot andre offentlige aktører eller grunneiere, sier Solum Larsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**