Sykehusdirektør Jan Roger Olsen med besøk i Risør

Sammen med to av sine ledere besøkte sykehusdirektør Jan Roger Olsen 30.11.09 Frydenborgsenteret i Risør, og han likte tydeligvis det han så, noe han da også gav uttrykk for i møtet med politikere og ansatte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Frydenborgsenteret med egen avdeling for rehabilitering - det ville passe bra hevder Risør Venstre.

Frydenborgsenteret med egen avdeling for rehabilitering – det ville passe bra hevder Risør Venstre.
Foto: Jan Einar Henriksen

Etter en omvisning på Frydenborgsenteret ble det diskutert ulike aspekt omkring samhandlding i spenningsfeltet mellom Sørlandet Sykehus og Risør kommune. Møter av denne type er viktig for begge parter da det på denne måte knyttes kontakter på en annen måte enn ved telefon eller post og det er vårt håp at det kan bli faste møter omkring ulike tema fremover.

Jeg synes det var fint at både Steinar Gundersen og Lill Jorunn Larsen deltok under møtet og på den måte fikk med seg nyttig informasjon som de kan ta med tilbake til gruppa som ser på omsorgsplan sier varaordfører Jan Einar Henriksen.

Jeg tror vi må tenke bredt når vi skal starte på samhandling og se rehabilitering opp mot kommende eldrebølges behov for sykehjemsplasser uttaler venstreleder Jan Einar Henriksen.

Det ble også snakket om tema som rehabilitering og muligheter for å etablere et senter i Risør, som ligger i randsonen mot Telemark/Vestfold, erfaringsoverføring og bistand ved utarbeidelse av bl.a. kompetanseplaner og bruk av eksempelet Risør som en “motvekt” til Saupstad profileringen.

Jeg tror det er mye å hente på samarbeid med Sørlandet sykehus når det gjelder kompetanse- og opplæringsplaner og ikke minst når vi fremover skal jobbe videre med planene om å kunne etablere et senter for rehabiliterieneg i Risør.

Frydenborgsenteret.
Risør Venstre diskuterer nå seriøst om det kan la seg gjøre å etablere et rehabiliteringssenter i tilknytning til Frydenborgsenteret og dermed kunne dra nytte av kompetansen på flere nivå. Et slikt aktivt samspill mellom ulike sider av omsorgssektoren ville være nyskapende og samtidig skape et mangfold vi ikke tidligere har sett maken til. Jeg tror det vil gagne både Risør kommune og Sørlandet sykehus å tenke i nye baner og se samhandldingsreformen i en videre forstand avslutter varaordfører og Venstreleder Jan Einar Henriksen.

Meld deg inn i Risør Venstre her
og delta i den politiske prosessen du også!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**