Positivt møte om utvikling av sentrumskvartalet i Risør

Dag Hødnebø og Gårdeierforeningen i Risør presenterte mandag sine ideskisser på et godt besøkt møte i Risørhuset. Planene viste et anderledes butikksenter med moderne utforming i verneverdige ytre rammer og hvor det hadde lykkes i å beholde det tette miljøet med smale smau mellom eksisterende bebyggelse og det nye bygget inne i kvartalets kjerne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Willy Thorsen ønsker velkommen et kjøpesenter i sentrumskvartalet.

Foto: Jan Einar Henriksen

Dag Hødnebø uttalte at planene i sentrumskvartalet var helt avhengig av at det etableres et parkeringshus i rimelig nærhet av sentrum, men pekte samtidig på at et parkeringsanlegget ikke er avhengig av at sentrumskvartalet bygges ut.

Willy Thorsen mente en videre utvikling av Risør sentrum som handelssentrum var helt avhengig av at det ble bygget et parkeringsanlegg med kort veg til sentrum. Plansjef Sveinung Jørundland kunne opplyse at kommunen arbeidet med parkeringsanlegg og at det i desembermøtet ville bli fremlagt et forslag til behandling i formannskapet.

Meld deg inn i Risør Venstre her
og delta i den politiske prosessen du også!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**