-Vil styrke utsatte grupper

-Levanger Venstre vil styrke utsatte grupper i sitt forslag til økonomiplan for 2010-2013, sier lokallagsleder Karl Meinert Buchholdt. Partiet foreslår å styrke barnevernet med 800 000 kroner og rusomsorgen med en halv million årlig i økonomiplanperioden. Levanger kommunestyre skal behandle økonomiplanen førstkommende onsdag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Penger, sedler

Foto: Microsoft

Venstre tilgodeser oppvekstsektoren med 1,5 millioner årlig og foreslår at det settes av 100 000 kroner ekstra årlig til oppfølging av kommunens klima- og energiplan. Venstre går også mot rådmannens forslag om å øke eiendomsskatten. Videre vil Venstre sette av penger til opprusting av skolene Nesset U-skole, Mule og Ytterøy. – Da vi behandlet økonomiplanen i fjor ble det bestemt at disse skolene skulle få penger til rehabilitering av skolebygg, sier Buchholdt.

Partiet kutter betydelige utgifter i kommuneadministrasjonen, Innherred Samkommune og kapitalutgifter. Låneopptakene reduseres som følge av salg av kommunale eiendommer. — Venstre legger vekt på å ha en økonomiplan med en bedre sosial profil enn rådmannens, avslutter Karl M. Buchholdt i Levanger Venstre.

Her kan du lese Venstres forslag til økonomiplan

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**