Det nytter

Spørsmål om etablering av leskur ved Hope skole viser at det nytter å ta et politisk initiativ overfor lokalpolitikere selv om en formell søknad via administrasjon i første omgang ikke fører frem. Samtidig er det lærerikt for oss som politikere uttaler varaordfører Jan Einar Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ønsker om invistering må tas opp politisk i budsjettbehandlingen!

Da partiene i koalisjonen under budsjettdebatten 2007 startet diskusjon omkring etablering av fortau på strekningen Hope skole til Karolina kom vi snart til enighet om at det var en meget god idé og fulgte opp med nødvendige budsjettvedtak i bystyret. Under budsjettdebatten i 2008 fulgte vi opp og i dag er fortau finansiert frem til Sørlandes Camping. I 2009 vedtok flertallet å fullføre arbeidet med fortau helt frem til Karolina for å sikre beboerne en sikker skoleveg.

Vi burde selvsakt ha lagt inn midler til etablering av et leskur ved Hope skole allerede i starten av prosessen, men det tenkte vi ikke på. Det viser hvor viktig det er at innbyggere og interresenter tar kontakt med oss politikere så tidlig som mulig i prosessen avslutter varaordfører Jan Einar Henriksen, som tirsdag fikk full støtte i formannskapet om å bygge et leskur ved Hope skole.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**